close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על חוסר ההצלחה של "ימינה" בבחירות

הרב יניב חניאח אדר, תשפ04/03/2020

כמה מחשבות בעקבות הבחירות האחרונות וההצלחה ה"נוגה" מאוד של "ימינה". מחשבות על ציבור הגדול ממנהיגיו הפוליטיים.

תגיות:
משתף אתכם במשהו שכתבתי בקבוצה שנקראת "צפת מצביעה ימינה".

בצפת מפלגת "ימינה" הגיעה ל950 קולות בערך, אחרי הליכוד, ש"ס וג. והאנשים בקבוצה היו מאוד מאוכזבים. ודיברו למה אנשים "מסורתיים" מאמינים לקמיעות של ש"ס וכדומה...

כתבתי להם את הדברים הבאים-
אני לא סבור שזה בכלל ענין של "צפת". וגם לא מקבל את הניתוחים של מומחים (נניח ערוץ 7, או אשר כהן), על "תקרת הזכוכית" של המגזר", או על כאלה שנרתמים להציל אחרים (כמו שכתבו בערוץ 7).

צריך לזכור שלמעשה אין בכלל מפלגה. אם ביבי ניצח בזכות פעילי השטח, הרי של"מפלגה"
שקרויה ימינה אין בכלל פעילי שטח, לא היו תכנים שמותאמים לשסדלי"ם של צפת, לא היה אפילו ניסיון סמלי לפנות למגזר החבד"י/ חרדי/ מסורתי.

כל התכנים, אם בכלל היו "תכנים", היו של בנט, שפונים לאנשים ממגזר מאוד מסויים בציונות הדתית. אם הם בכלל מדברים למישהו מלבד יוצאי סיירת מטכ"ל.

המפלגה הוקמה ברגע האחרון, תוך כדי תככים נוראיים, מאבקי כח ולמעשה על ידי כפיה של ביבי. לא היה מטה שטח או אפילו כנס בחירות אחד לתושבי הצפון שפונה לתושבים ולא לפעילים. מלבד כמה סמסים מבנט. למעשה לא היה קמפיין שידבר לצפתי כלשהוא.
לאור כל זה, זה הישג די גדול של אנשי צפת להביא 1000 קולות, מתחת לאדמה וללא כל מפלגה מאחורה. ונכון מאוד יעשו אנשי ה"מפלגה" אם יקדישו את הזמן הקרוב להתארגנות מחדש, הקמת סניפים מחדש ופעילי שטח. הליכוד הוכיח חד משמעית שגם בעידן האינטרנט אין שום תחליף לחיבור אמיתי לציבור ולשטח. ולאור כל זה, 6 או שבעה מנדטים נראה פתאום כהישג ועדות לנחישותו של הציבור, לא לחולשתו.

ציבור אידיאולוגי, רציני שהצביע לאנשים שלא ידעו להתאחד או לעשות קמפיין אמיתי ורציני.

זו תעודת כבוד לציבור לא חולשה. בהרבה מאוד מובנים הציבור שלנו מוכיח שוב ושוב שמנהיגיו אינם המנהיגים הפוליטים. בניגוד אולי לכל הציבורים האחרים, הציבור הדתי לאומי גדול מ"מנהיגיו הפוליטייים". בעוד שבכל הציבורים יש מנהיגים פוליטיים ויש ציבור שרובו עסוק בעשיה עצמית "למען ביתו", בציבור הדת"ל יש ציבור ענק שעוסק בעשיה ציבורית ולא דרך פוליטיקה. וחייבים למצוא דרך איך משדרגים מנהיגות ויוצרים מצב של מנהיגות המחוברת וראויה לציבור הזה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה